Výroba čelního skla na Ferrari 250 GT

Výroba čelního skla na Ferrari 250 GT

Výroba čelního skla na Ferrari 250 GT by Boano (prototyp 1956) pro Tom Fischer GmbH & Co. KG z Německa.

 

Původní, již notně poškrábané sklo, bylo nahrazeno novým lepeným sklem o síle necelých 7 mm.
Lepená skla jsou v dnešní době bezpečnostním standardem čelních skel, ale v 50. - 60.letech 20.století se vyráběla čelní
skla technologií kalení.

 

To je případ i tohoto Ferrari, což se nakonec ukázalo trochu jako problém. Originální kalené sklo bylo vloženo mezi dva hliníkové rámečky a takto přišroubované ke karosérii vozu. Zákonitě zde byl rámečky vytvářenbodový tlak na sklo.
Kalené sklo má ale daleko větší pevnost než nekalené, a proto mu tento tlak nevadí.
Lepené, nekalené sklo se ke karosérii dnes běžně lepí.

 

Toto samozřejmě v tomto případě nebylo možné kvůli zachování původního vzhledu.
Jakákoli takováto necitlivá úprava by snížila hodnotu tohoto ceněného vozu. Nakonec jsme upravili rámečky tak ,aby 
vznikl větší prostor pro nové sklo a nedocházelo ke kontaktu s rámečky. Taky nebylo vůbec jednoduché přetáhnout vnější 
rámeček přes sklo. To se obrušovalo po milimetrech, tak aby se nestalo, že bude naopak krátké. Nakonec se vše podařilo
a zákazník si pro sklo doletěl soukromým letadlem a majitel tohoto krásného veterána, tak stihl ještě absolvovat závod v Itálii.



 

Jsme nejlepší sklenáři v Ústeckém kraji